Wednesday, March 23, 2022

Min bästa vän kort uppsats

Min bästa vän kort uppsats



Det var en trevlig dag. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att webbplatsens grundläggande funktioner ska fungera. Jag och min vän går för att studera tillsammans i en skola som heter Adarsh ​​Vidya Mandir, min bästa vän kort uppsats. Och varje gång blir han framgångsrik att lösa dessa. Facebook Twitter. Men det finns en sak, alla vänner är inte likadana.





Essä om min bästa vän i 300 ord



Hem » Min bästa vän uppsats. I denna My Best Friend-essä hade vi beskrivit Vänskap är livets mest värdefulla gåva, verkligen en tillgång i livet, det ger oss styrkan att kämpa! En person som har en sann vän i livet har tur, det gör vårt liv fullt av sötma och trevlig upplevelse. I den här artikeln Uppsats om min bästa vän hade vi tillhandahållit uppsatserna i olika ordgränser, min bästa vän kort uppsats, som du kan använda efter dina behov:. Jag och min vän går för att studera tillsammans i en skola som heter Adarsh ​​Vidya Mandir. Vishal är en vän med väldigt stort hjärta som hans namn, han är alltid glad och gör mig glad också. Vi läser båda i samma klass. Min bästa vän kort uppsats är också väldigt duktig i studierna, han klarar första klassen varje gång, först var jag väldigt svag i studierna, min bästa vän kort uppsats, men sedan Vishal och min djupa vänskap har bildats, min bästa vän kort uppsats, Jag klarar också första klassen varje gång.


Min kompis kommer också hem till mig ibland och mina föräldrar tycker väldigt mycket om honom. Jag har många bra vänner men bästa vännen är Amit, han bor nära mitt hus. Amit kommer från en medelklassfamilj men är väldigt lovande och ärlig. Han respekterar alltid de äldre, hans bästa vana är att han sover tidigt på natten och går upp tidigt på morgonen för att gå en promenad tillsammans. Han berättar alltid nya historier och skämt för mig, vi har en bra vän sedan barndomen, om jag någonsin gör ett misstag, och han förlåter mig. När jag har problem, min bästa vän kort uppsats, han står alltid med mig och leker med mig, vi går båda i samma skola för att plugga. Amit är väldigt intelligent på att läsa, han kommer först i klassen varje gång, och han är en så bra pojke att lärare på vår skola också berömmer honom.


Närhelst jag är frustrerad uppmuntrar han mig och råder mig att aldrig ge upp; vi båda spelar cricket tillsammans på kvällen efter att ha kommit från skolan. Amit är väldigt punktlig, han missbrukar aldrig tiden. Amit bror är advokat och han kommer också att vilja växa upp och bli advokat, när jag besöker hennes hus ger hon mig mycket tillgivenhet. Amit har en yngre syster som studerar i klass 3. Hon är precis som min syster och jag älskar henne väldigt mycket. Hon binder mig också en rakhi på varje Rakshabandhan. Han spelar cricketspelet bäst och går och spelar på uppdrag av skolan varje gång och vinner guldmedaljen. Min käraste och sanna vän är Ravi, han är väldigt enkel. Ravi respekterar alltid äldre och pratar artigt med dem. Jag har aldrig hört honom prata med hög röst till någon. Jag studerar med honom i samma skola och vi tillsammans går i skolan varje dag.


Han hatar aldrig någon, medan jag hatade honom tidigare, men nu har min vana också förändrats på grund av att jag var med Ravi. Han är väldigt bra. När jag går hem till honom älskar han mig väldigt mycket och tar oss ibland med till marknaden. Ravi har alltid en kärlek till alla, han hjälper mig alltid. Läs också min bästa väns uppsats FAQ. Till en början var jag svag i studierna men eftersom Ravi har blivit min vän klarar jag också den första klassen. Ravi och mitt hus ligger på samma ort, så vi går upp tidigt på morgonen och går en promenad i trädgården och efter att ha kommit från skolan träffas vi alla vänner och spelar Kho-Kho, det är vår favoritsport. Varje gång Ravi kommer först i klassen är Ravi intresserad av sport tillsammans med att vara intelligent min bästa vän kort uppsats studier.


Han bär alltid rena kläder och vi deltog i Indiens hälsokampanj och städade även vårt grannskap, för detta blev vi också hedrade av invånarna i grannskapet. Förra gången jag reciterade dikter om solen och Ravi på månen är folk väldigt glada över att höra dikter för oss. Ravi är i harmoni med alla, han förnedrar aldrig någon och ljuger inte för någon, och han hatar människorna som ljuger. Han är alltid full av självförtroende, han är väldigt ivrig att ta emot min bästa vän kort uppsats utbildning, han har ett annorlunda skarpt ansikte på munnen på grund av vilket alla människor älskar honom, min bästa vän kort uppsats. Han tjänar alltid alla osjälviskt, det har aldrig funnits någon själviskhet i vår vänskap och kanske är det därför vi är så goda vänner.


Han är min sanna vän min bästa vän kort uppsats han lämnade mig inte ens i motgång. Läs också min bästa väns uppsats Slutsats. Ravi är väldigt förtjust i att måla, så fort han får tid fortsätter han att göra olika sorters tavlor. En dag satt vi i trädgården, då gjorde han en perfekt målning av trädgården, den var fin. Han frågar alltid mina föräldrar om hans hälsa, ibland får jag tårar i ögonen av att se hur någon kan vara så bra. Han har alltid varit min inspiration på grund av att det har skett en så stor förändring i mina vanor idag, om det inte händer så kanske jag idag inte hade varit så bra.


Läs också: 1. Min skoluppsats 2. Min mamma essä 3. Min favoritlärare 4. Uppsats om My min bästa vän kort uppsats. I slutändan, skaffa goda vänner, som aldrig skadar eller lurar dina vänner, oavsett om sorg eller lycka alltid stödja varandra och alltid hjälpa varandra. Detta är den verkliga formen av vänskap, min bästa vän kort uppsats. Spara mitt namn, e-post och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Globalisering är den process genom vilken affärsmän tar sin verksamhet till internationell nivå. Hem Uppsatstal Slogans Vanliga frågor, min bästa vän kort uppsats.


bildkrediter. Lämna en kommentar Avbryt svar Kommentar Namn E-post Webbplats Spara mitt namn, e-postadress och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Lämna detta fält tomt. Läs nästa artikel





beskrivande essä om mamma



Vår vänskap blev sakta samtalet med klassen och så småningom blev vi bästa vänner. Även våra lärare fick veta om det och. Men tack till alla har ingen någonsin försökt skapa distans mellan oss eftersom vi kompletterade varandra så perfekt att även våra lärare och föräldrar kände sig glada över det. Faktum är att vi brukade hjälpa varandra med klassanteckningar och läxor om någon av oss inte kunde gå i skolan av någon anledning. Faktum är att vi hade den här sunda konkurrensen i oss om vem som skulle stå först i klassen. Förutom studier har vi båda ett gemensamt intresse för bordtennis. Vi gick båda med på en akademi och brukade gå på träning tillsammans på kvällarna. Den enda skillnaden i våra vanor var kanske när jag var högerhänt, han var en vänsterhänt. Men detta var också en förklädd välsignelse för oss eftersom vi just av denna anledning gjorde ett bra lag och till och med blev uttagna i vårt skollag för att spela som ett dubbellag.


Vi vann båda många tävlingar tillsammans och gav utmärkelser till skolan. Detta gjorde våra föräldrar och skollärare mycket stolta över oss. Efter vår skolgång skildes vi åt eftersom vi båda valde olika karriärvägar. Medan jag blev ingenjör åkte Rishi till en annan stad för att bli vetenskapsman. Men som livet skulle ha det, efter några år, landade vi båda i samma stad och kom i kontakt med varandra igen. Min bästa vän har varit den största styrkan för mig i mitt liv. Under helgen gick vi också på en kort matlagningskurs och ibland får vi en kick av chansen att samarbeta i köket och göra lite kreativa rätter.


Min vän och jag uppskattar att se film tillsammans under tillfällen eller utflykter. Vi gillar att titta på komedier. I mina nödtider har min bästa vän varit en styrka för mig. Han såg inte bara till att jag löste mina problem, utan såg också till att min familj inte påverkades mycket på grund av turbulensen i mitt yrkesliv. Han har alltid uppmuntrat mig att möta problemen som de är och att inte ducka under i svåra situationer. Jag är glad att jag har en sådan vän i mitt liv som jag kan lita blint på. Sann vänskap är det mest uppskattade i världen. Även om det ibland kan vara så att man inte har en vän som man kan kalla som en bästa vän. Men om du kan hitta någon som en bästa vän för dig, är det kanske den största glädjen i världen.


Den ömsesidiga förståelsen och ärligheten som kan visas av din bästa vän kan inte göras av någon annan i världen. Vänner är familjen som vi får välja. Saliga är de som har en bästa vän för livet. En bästa vän är inget mindre än en dyrbar pärla. Och jag har turen att ha en sådan person i mitt liv. Min familj bodde tidigare i Lucknow. Men så för några år sedan blev min far förflyttad och vi kom till staden Allahabad i Uttar Pradesh. Allt var nytt här. Grannskapet, marknaden och till och med skolan. Jag trivdes inte så mycket här. På den här nya skolan kände ingen mig. Eftersom jag var blyg hade jag svårt att få vänner och kände mig ensam hela tiden.


Under lunchrasterna brukade jag äta lunch helt själv. Även om lärarna var trevliga mot mig, saknade jag fortfarande min gamla skola. En dag när jag satt i min plats kom en tjej till mig och presenterade sig. Hon var Deepa. Hon log mot mig och frågade om jag ville äta lunch med henne. Den dagen tillbringade vi en fantastisk tid tillsammans. Vi berättade för varandra om oss själva, våra familjer, gillande och ogillar. Sakta blev vi bästa vänner. Jag gillade hennes natur. Hon var lågmäld och hade alltid ett leende på läpparna. Skolan låg nära mitt hem men Deepa brukade komma till skolan med cykel. Så när skolan skulle vara över gick vi ofta tillsammans tills vi kom fram till mitt hem.


Därifrån skulle vi säga hejdå till varandra och hon skulle börja cykla till sitt hem. Det gick några veckor. Vädret växlade och jag hade hög feber. Det var en virusinfektion, så jag behövde en sängvila hela tiden. Jag var tvungen att missa lektionerna. Jag var också orolig för de kommande tentorna och undrade hur jag skulle täcka de obevakade kapitlen. Till min förvåning kom Deepa för att besöka mig eftersom hon redan visste min adress. Hon var orolig för min hälsa men hon tröstade mig och bad mig att inte få panik över studierna. Nästa dag, när hon kom till mitt hus, fanns det massor av fotokopierade anteckningar med henne.


Det var allt för mig för att jag skulle kunna studera lätt. Min bästa vän skulle stanna hos mig i några timmar för att förklara de svåra begreppen och kapitlen i matematik och andra ämnen. Så småningom förbättrades min hälsa och jag hade också förberett större delen av kursplanen för det kommande provet. I mitt hjärta kände jag mig så lycklig att ha Deepa som min bästa vän. När provresultaten kom hade vi båda godkänts med bra betyg. Senare gjorde jag ett gratulationskort till henne för att uttrycka min tillgivenhet och tacksamhet mot henne. Hon blev så glad och glad över att se det. Efter den händelsen utvecklade våra familjer också ett band. Jag och Deepa blev oskiljaktiga systrar. Jag och de andra klasskamraterna i skolan hade planerat en dag ute för henne. På kvällen var det fest hemma hos henne. Så vi bestämde oss alla för att ge henne en överraskningsfest och ta henne till en närliggande picknickplats på eftermiddagen.


Alla bidrog med lite till tårta och tilltugg. Deepa kom till skolan i sin vackra himmelsblå klänning. Hon såg ut som en älva. Efter att skolan var slut tog vi henne till picknickplatsen. Hon skar tårtan och vi njöt alla av mellanmålen. Deepa var nöjd med sitt överraskningsparty. Efter att alla hade ätit bestämde vi oss för att njuta av båtturen. Endast 4 personer kunde komma i en båt. Så, med två andra flickor, bosatte Deepa och jag oss i en båt. Resten av eleverna tog separata båtar. Det var en trevlig dag. Sjön var liten men vacker och vinden var så sval. Vi sjöng alla tillsammans och muntrade upp. I det klarblå vattnet i sjön kunde vi se de färgglada fiskarna simma snabbt. Det fanns också ankor och svanar som bidrog till scenens skönhet. Alla började klappa och titta på de där vackra fåglarna.


Deepa blev också ganska exalterad. Precis när hon försökte vifta med handen och röra vid ankorna tappade hon balansen. Innan någon kunde förstå halkade hon ner i sjön. Alla blev chockade när de såg detta. Utan att tappa en minut hoppade jag i vattnet. Ingen visste men jag hade lärt mig simning i min förra skola. På avstånd kunde jag se Deepa kämpa i vattnet. Jag simmade till henne och tog tag i hennes arm. Snart kom båten dit och tjejerna drog ut oss en efter en. Under några minuter kunde Deepa inte andas. Men med lite ansträngningar kom vattnet ur hennes mun och hon började må bättre. Hon var kall och huttrade av skräck.


Vi kom genast åt sidan och tog Deepa till hennes hus. När hennes föräldrar hörde vad som hände blev de skakade och störda. Läkaren kom för att träffa henne och sa att det inte behövde oroa sig. Deepa var okej nu. Vi hjälpte henne att slå in sig i en varm mysig säng. Hon tittade på mig med tårar i ögonen och berättade för sina föräldrar om hur jag hoppade i vattnet för att rädda henne från att drunkna. Jag berättade för henne om mina simlektioner i den gamla skolan och lovade henne att finnas där för henne i alla svåra situationer. Jag påminde henne också om när jag var sjuk och hon brukade komma hem till mig för att lära mig kapitlen och eftersom hon var min bästa vän gjorde jag samma sak för henne idag. Hennes föräldrar blev också känslosamma och de kramade mig. Deepa och jag blev riktiga bästa vänner. Från den dagen stöttar och hjälper vi varandra i varje beslut.


Jag önskar att varje människa kunde uppleva en sådan vänskap. Vänskap, min bästa vän. Få GRATIS Leads för arbete hemma levererade varje vecka! Gå med mer än 50, prenumeranter får regelbundna uppdateringar! Plus, få ett GRATIS exemplar av Hur man tjänar pengar på att blogga! Meddelande från Sophia! Gilla detta inlägg? Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar. Om oss Hem Om Projekt Rekommendationer Kontakta oss. Facebook Twitter. Bli Medlem. Jag skulle älska att höra från dig och läsa dina kommentarer om den här artikeln. Låt mig veta vad du tycker om den här artikeln. Är det till hjälp för dig? Dina kommentarer och förslag kommer att fungera som en inspirations- och lärplattform för mig. Hälsningar, Sophia. Här är några rekommenderade artiklar som du kan läsa härnäst: Essay on Success Essay on My School Essay on Solar Energy Essay on Christmas.


Uppsats om min skola. Essä om vattenföroreningar. Lämna ett svar Klicka här för att avbryta svar. Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och upprepade besök. Sälj inte min personliga information. Cookie-inställningar Acceptera. Hantera samtycke. Stäng Sekretessöversikt Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att webbplatsens grundläggande funktioner ska fungera. Vi använder också tredjepartscookies som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats.


Dessa cookies kommer endast att lagras i din webbläsare med ditt samtycke. Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies. Men att välja bort vissa av dessa cookies kan påverka din surfupplevelse. Dessutom utmärker han sig i varje ämne som får mig att beundra honom väldigt mycket. Eftersom jag har känt honom märker jag att han aldrig blir underkänd på proven. Han får alltid höga poäng i min klass. Dessutom blir han dödad när han förklarar lektionerna. Dessutom är han väldigt smart. Enligt min observation förstår han lätt lektionerna när han läser eller pluggar. Han är mitt goda exempel för alltid. För att sammanfatta, Petou är en av mina bästa vänner som har en bra personlighet som gör mig mer glad och intresserad av honom.


Dessutom har han en stor förmåga att hjälpa andra vänner och mig. jag gillar honom verkligen. Navigation Hem huvudmeny Hem Om webbplatsens innehåll Kvalitetsriktlinjer Bevara dina artiklar Friskrivning Sekretesspolicy Användarvillkor Copyright Kontakta oss Återgå till innehåll Artikel Delad av. Relaterade inlägg: Ord kort uppsats om en vän Kort uppsats för barn om Min bästa vän Ord kort uppsats om en vän i nöd Är en vän verkligen Kort uppsats om en vän i nöd är verkligen en vän Orduppsats om En vän i nöd är en vän verkligen. Kort artikel om enhet i mångfald i Indien. Vad är priset på en Motorola Atrix 2-telefon i Indien?


Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och upprepade besök. Sälj inte min personliga information. Cookie-inställningar Acceptera. Hantera samtycke. Stäng Sekretessöversikt Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att webbplatsens grundläggande funktioner ska fungera. Vi använder också tredjepartscookies som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats.


Dessa cookies kommer endast att lagras i din webbläsare med ditt samtycke. Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies. Men att välja bort vissa av dessa cookies kan påverka din surfupplevelse. Funktionell Funktionell. Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in feedback och andra tredjepartsfunktioner. Prestanda Prestanda. Prestandacookies används för att förstå och analysera webbplatsens nyckelprestandaindex, vilket hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna. Analytics Analytics. Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen.


Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden för antalet besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla, etc. Annons Annons. Annonscookies används för att ge besökarna relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare över webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser. Andra Andra. Andra okategoriserade cookies är de som analyseras och som ännu inte har klassificerats i en kategori.

No comments:

Post a Comment