Thursday, January 6, 2022

Harvard essäämnen

Harvard essäämnen



Som en stor och prestigefylld institution värderar Harvard starkt studenter som har olika och unika bakgrunder och erfarenheter, så det är viktigt för dem att även ta emot studenter som förkroppsligar dessa värderingar. Om du i framtiden bestämmer dig för att välja något av alternativen, vad skulle du vilja göra? Hon tar fram flera insikter genom att analysera hur, harvard essäämnen, i stark kontrast till hennes prydligt organiserade pennfodral är världen förvirrande och full av motsägelser. Utöver de olika kopplingarna presenterar Nicolas sin sak, bokstavligen, på ett engagerande sätt i form av en domstolsscen, med Nicolas som målsägande som anklagar svaranden, Mathematics, för att vara harvard essäämnen svårt och irrelevant för hans liv. Det var min fjärde timme här. Vad skulle du göra för att bidra till dina klasskamraters liv i harvard essäämnen detta uppdrag?





Vilka är Harvard Universitys uppsatser för 21/22?



Våra tjänster. Antagningsstöd, harvard essäämnen. EU-antagning. College Athletic Rekrytering, harvard essäämnen. Finansiellt applikationsstöd. Handledning online. Extracurricular mentorskap. Crimson Research Institute. Uppsatsrecension. Crimson Rise. Crimson Global Academy, harvard essäämnen. USA:s internatprogram. Om oss. Vilka vi är. Vår berättelse. Vår studentframgång. Våra alumner. Våra recensioner. Våra antagningsstrateger. Möt våra team. Våra kostnader. Våra värderingar. Studentframgång. Crimson i nyheterna. Karriärer på Crimson. Crimson stipendier, harvard essäämnen. US High School GPA-kalkylator. UK University Admissions Calculator. Bäst i klassen Harvard essäämnen. Crimson YouTube-kanal.


Extracurricular möjligheter. Universitetsprofiler. Vår blogg. Men dina kompletterande uppsatser låter dig visa din mognad, drivkraft och intressen och hur dessa passioner kommer att gynna det större Harvard-samhället. När du granskar anvisningarna nedan, kom ihåg tre primära mål med Harvard-tillskotten:. Det vill säga du vill undvika:, harvard essäämnen. Harvard vill erkänna människor som stannar uppe hela natten och diskuterar allmän politik eller repeterar för sitt spel, snarare än studenter som sover i, tittar på Netflix och spelar tv-spel. Det kommer att finnas tiotusentals sökande till Harvard med perfekta GPAs och SATs och tusentals som har vunnit statliga mästerskap i sport eller gjort verkliga upptäckter i forskningslabb.


Men endast ett fåtal utvalda sökande kan matcha denna profil och skriva en sammanhängande, engagerande uppsats där de diskuterar ett svårt ämne och visar sin förmåga att få insikt från sina erfarenheter, harvard essäämnen. Harvard kräver två orduppsatser och en icke-obligatorisk tredje uppsats. Det finns också ett ordtillägg för internationella studenter. Vår expert antagningsstrateg kan hjälpa dig att begränsa dina idéer och ordval för att hjälpa dig att skapa den perfekta uppsatsen harvard essäämnen svar. Få din uppsats granskad idag! Berätta kortfattat om en av dina fritidsaktiviteter eller arbetserfarenheter. Ditt intellektuella liv kan sträcka sig utöver de akademiska kraven på just din skola.


Använd utrymmet nedan för att lista ytterligare intellektuella aktiviteter som du harvard essäämnen inte nämns eller specificeras någon annanstans i din ansökan. Dessa kan inkludera, men är inte begränsade till, övervakade eller självstyrda projekt som inte utförs som skolarbete, utbildningserfarenheter, onlinekurser som inte drivs av din skola eller akademiska sommar- eller forskningsprogram som inte beskrivs någon annanstans. Du kanske vill inkludera en ytterligare uppsats om du känner att ansökningsformulären för högskolan inte ger tillräckliga möjligheter att förmedla viktig information om dig själv eller dina prestationer. Vilken specifik plan har du, om någon, för att använda den utbildning du hoppas få? Du har bara ord, så försök att träffa dessa fyra punkter:. Ge läsaren en känsla av vad aktiviteten är och hur dedikerad du är till den.


Försök att bli specifik här. Vad har varit den svåraste eller mest överraskande delen av denna aktivitet? Och vad fick dig att inse detta? Ge en ärlig men ödmjuk! bedömning av din framgång med denna aktivitet, harvard essäämnen. Kanske vann du de statliga robotmästerskapen - men vad kämpar du fortfarande med? Harvard essäämnen ditt basketlag vann aldrig en enda match - men vad gjorde du bra? Kom ihåg att fokusera på att ge läsaren massor av dina intryck, snarare än beskrivningar av aktiviteten. Använd bara ordet limit för att få ner alla dina tankar. Även punktpunkter med en kort beskrivning borde vara bra. På lördagsmorgonen träffas jag och ett kompisgäng i Duboce Park och tränar på att skriva noveller.


En gång i månaden läser vi på folkbiblioteket. Jag håller på med att koda en dator harvard essäämnen som varierar motorhastigheten på min mixer beroende på ingredienser. Det är den perfekta kombinationen av min kärlek till kodning och matlagning. Du kan se min arbetskod här på GitHub-länken. Dessa aktiviteter är alla intellektuella och visar initiativ att gå ut och göra saker självständigt. Slutligen, de är alla lite roliga och ger läsaren en känsla av att du är en rolig person.


Kom ihåg att det här är Harvard - du måste ta alla tillfällen du kan för att sticka ut från andra sökande med liknande profiler som dig. Men här säger Harvard dig att använda det här utrymmet för att hjälpa dem att lära känna ännu mer om dig. Att välja en harvard essäämnen Ta först en titt genom exempelalternativen Harvard gav dig. Eller harvard essäämnen du hade svårt att fokusera på skolan eftersom du tillbringade tid med att ta hand om en älskad. Ett av de bästa sätten att visa din mognad i en uppsats är att beskriva en grupp människor respektfullt och eftertänksamt! Kanske har alla i din hemstad en unik identitet, harvard essäämnen, bakgrund eller perspektiv på livet.


Om du har reseupplevelser som hjälpt dig att förstå något om dig själv eller ditt samhälle, dela gärna med dig av dem. Du bör undvika att låta privilegierad eller vara för allmän här. När du ser den relativa fattigdomen de lever i, inser du vilken tur du är som lever med så mycket komfort och så många ägodelar i livet. Harvard essäämnen du skriver, tänk på att varannan sökande som besöker den staden förmodligen tycker samma sak! Är livets smärtor och glädjeämnen de upplever liknande dina? Gå en nivå djupare i att beskriva dina resor än du skulle göra i ett Facebook-inlägg eller bildtext på Instagram. Denna fråga är ganska okomplicerad; visa dock din introspektion och tankeprocess när du svarar på det.


Även om du bara har 50 harvard essäämnen, försök att fokusera på de unika aspekterna av din plan och vara så specifik som möjligt. Försök att skriva om något som betyder mycket för dig och var ärlig mot dig själv: är det här något som alla andra som söker förmodligen också skulle skriva? LÅT OSS PRATA. Hur du sticker ut i din Harvard-tilläggsuppsats för När du granskar anvisningarna nedan, tänk på tre primära mål med Harvard-tilläggen: 1. Det vill säga du vill undvika: Låter för privilegierad eller ur kontakt harvard essäämnen. Visa mogna, intellektuella intressen Harvard vill erkänna människor som stannar uppe hela natten och diskuterar allmän politik eller repeterar för sitt spel, snarare än studenter som sover i, tittar på Netflix och spelar tv-spel.


Särskilj dig själv från sökande med samma CV. Det kommer att finnas tiotusentals sökande till Harvard med perfekta GPA och SAT och tusentals som har vunnit statliga mästerskap i idrott eller gjort verkliga upptäckter i forskningslabb. Harvard University kompletterande essäkrav Harvard kräver två orduppsatser och en icke-obligatorisk tredje uppsats. Uppmaning 1 krävs Vänligen utveckla kortfattat en av dina fritidsaktiviteter eller arbetserfarenheter. Uppmaning 2 Krävs Ditt intellektuella liv kan sträcka sig utöver de akademiska kraven på just din skola. Uppmaning 3 Valfritt Du kanske vill inkludera en ytterligare uppsats om du känner att ansökningsformuläret för högskolan inte ger tillräckliga möjligheter att förmedla viktig information om dig själv eller dina prestationer.


Internationella studenter Vilken specifik plan har du harvard essäämnen, om någon, för att använda den utbildning du hoppas få? Hur man svarar Uppmaning 1 Obligatorisk Berätta kort om en av dina fritidsaktiviteter eller arbetserfarenheter, harvard essäämnen. Du har bara ord, så försök att träffa dessa fyra punkter: 1. Beskriv ditt engagemang Ge läsaren en känsla av vad aktiviteten är och hur dedikerad du är till harvard essäämnen. Vad har du lärt dig av erfarenheten? Var har du kämpat? Var har du varit mer eller mindre framgångsrik?





uppsatsskrivande teknik



Vi gör vårt bästa för att se till att våra guider är så uppdaterade som möjligt, men vi rekommenderar ändå att du bekräftar varje uppmaning och antal ord med skolan i fråga. Om Kat Stubing Visa alla inlägg av Kat Stubing ». Behöver hjälp att komma igång? Kompletterande uppsatsguider:. En-mot-en-rådgivning. Gemensam App Essay Prompt Guide. Kompletterande uppsatsguide. YouTube-självstudier. Kontakta oss för information om priser med mera! Morgon eftermiddag kväll. Första Sista. Wallis och Futuna Västsahara Jemen Zambia Zimbabwe Land. Gymnasium senior Gymnasium junior College student College grad Annat. Hur man skriver enastående Harvard Essay Supplements. Vårt bästa råd för att imponera på antagningstjänstemän med dina Harvard-uppsatstillägg. Valfritt — Intellektuella aktiviteter ord max.


Valfritt — Ytterligare uppsats utan ordbegränsning. Krävs för internationella studenter — Framtidsplaner ord. Harvard College kompletterande uppsatser för tillägg 1 - Extracurriculars: Vänligen utveckla kortfattat en av dina extracurricular aktiviteter eller arbetserfarenheter. Missionen för Harvard College är att utbilda våra studenter att bli medborgare och medborgarledare för samhället. Vad skulle du göra för att bidra till dina klasskamraters liv för att främja detta uppdrag? Vi måste hjälpa dem att inte finna någon tröst i sina fördomar. Jag har inte bara en plikt att argumentera för vår mänsklighets framsteg, jag kommer att göra det med exempel.


I den här uppsatsen fångar Aiden omedelbart läsarens uppmärksamhet med en rak bekännelse om sin komplexa identitet innan han gräver djupare in i hur hans identitet har format hans syn på livet. Denna uppsats betonar vikten av kamper och utmanar identitetens trånghet. En aspekt som kunde ha förbättrat den här uppsatsen är att dela upp tankarna i mer än ett stycke för att ge läsaren en chans att andas och ta fart på sig själv. Aiden visar sin insiktsfullhet och mognad både genom att erkänna de stridigheter som hans förfäder gick igenom, men också genom att ta hans erkännande och stora respekt för dem och tillämpa dem på sitt eget liv. Hans författarskap är klokt, kraftfullt och mycket rörande, och djupet i hans visdom och mognad imponerade klart på dem som läste det.


Jag stod frusen i råvarugången på ShopRite och undrade vilken av de fem apelsinsorterna jag skulle köpa. Valencia, blodapelsin, ekologiskt, Floridas navel - vad var skillnaderna? Välj vad du vill. För mina föräldrar är denna nivå av frihet – även i den orangea delen av livsmedelsbutiken – något unik för USA. Det mirakulösa är att mina föräldrar, som inte hade någon valfrihet under större delen av tjugo år, fortfarande hade visionen att ge mig val i USA. Tyvärr är detta inte vanligt, inte ens i vårt älskade möjligheternas land. Allt jag behöver göra är att prata med mina närmaste barndomsvänner - barn till andra asiatisk-amerikanska invandrare - för att se glasväggarna som kulturella och familjära förväntningar har rest runt deras liv.


För vissa av dem är pianospel en skyldighet, inte en hobby, och läkarutbildningen är det enda karriäralternativet. Jag kan drömma om att gå i en skola som Harvard och studera vad jag vill, vare sig det är matematik, ekonomi eller till och med filosofi eller biokemi - ett obefintligt val för mina föräldrar, som tilldelades majors av sina universitet. Jag kan till och med drömma om att bli entreprenör, vilket jag ser som utforskning och självöde i sin renaste form. Jag kan vara säker på att vart än mina verkliga passioner tar mig, kommer mina föräldrar att stödja de val jag gör, som de har gjort i sjutton år. Men viktigast av allt värdesätter jag att Harvard, med sin hundra år långa hängivenhet för att utbilda den fullständiga personen, främjar samma känsla av val för sina elever som jag har kommit att uppskatta så djupt hos mina föräldrar.


Jag är upprymd över att ha friheten att definiera min egen akademiska resa och ser fram emot att denna kommande fyraåriga odyssé lägger grunden för en livstid av utforskning. Genom de färgglada bilderna av att välja apelsiner i butiken börjar Kevin konstruera ett tema om självstyrning. Detta kontextualiserar inte bara hans tillämpning, utan också hans tankesätt. Vi ser Kevin reflektera över sin barndom, hans första mentala störning över att inte vara som andra barn äntligen försonas med hans förståelse för hans unika möjlighet. Kevin visar vidare sin självmedvetenhet om sin frihet att utöva sina egna intressen - ett starkt val, eftersom många högskolor önskar intellektuellt nyfikna studenter.


Kevin avslutar sin uppsats med en återgång till sin anekdot om att välja bilder i butiken, en helcirkelbildsmetod som hjälper till att understryka uppsatsens tema. Han gör klart att han skulle få ut det mesta av sin högskoleutbildning, och lika viktigt, att han uppskattar värderingarna i skolan som han söker till. Kevin avslutar sin uppsats på en upplyftande, mogen ton, som återspeglar vilken typ av student han skulle vara på campus. Sponsrad av Karan Gupta Consulting: Dr. Karan Gupta är en karriärvägledare och utlandsstudiekonsult, som har handlett över 50 studenter. Med formella kvalifikationer i karriärrådgivning och examen från IE och Harvard Business School, har han över 20 års erfarenhet av att vägleda unga yrkesverksamma att göra rätt val för sin framtid.


Jag gick i 9:e klass första gången jag snubblade över ett exemplar av Newsweek. Det som fångade mitt öga var dess varumärkestitel: vit typ, röd höjdpunkt, en konnotation som berättelser av stor betydelse låg under. Sådana djärva bokstäver gav mig en stunds paus, och jag blev uppmanad att bläddra igenom dess glansiga sidor. En ny värld utspelade sig framför mig. Bitande social kommentar. Världskonflikter som inte fördummades. Pikanta recensioner av bästsäljande böcker, kontroversiella avslöjande av politiska personer, lockande godbitar om popkultur, helsidesuppslag med fotografier. Och prosan var elegant, skarp, fascinerande. Det utstrålade sofistikering och IQ. När jag skannade inloggningsuppgifterna för författarna var min enda tanke, wow.


Artiklarna skrevs av världsliga, ambitiösa människor som var experter inom sina områden, personer med doktorsexamen och MBAS från institutioner i världsklass, människor som kunde skriva briljant, som fick betalt för att ge sina åsikter, som gick med ett syfte och sprang i riktningen för sina drömmar. Så här ser utbildning ut, sa jag till mig själv. Jag var ung, jag var lättpåverkad. Som ett barn som stod på utsidan av en godisaffär, med näsan pressad mot glaset, hungrade jag efter att vara en del av den där cerebrala vuxenvärlden. Så jag läste den tidningen från pärm till pärm. Och för varje bladvändning kände jag hur min småstadsnaivitet bröts upp i mindre och mindre bitar. Jag minns den dagen som en otroligt ödmjuk upplevelse. Jag hade en besvärlig, självmedveten uppenbarelse: att jag faktiskt visste nästan ingenting om världen.


Där var jag, gräddfil från mitt mellanstadie, fjorton år av "smart" överlistad av en tunn volym papper. Jag var van vid att känna mig begåvad, att få guldklistermärken och bra betyg, att klara varje grundprov placerad framför min kaxiga 2-penna. Men samtidigt kämpade jag med en annan insikt, en som var svår för mig att definiera. jag kände. Jag kände mig som om jag hade tagit en frisk fläkt och tyckt att den var stärkande och läcker, som om det var det första andetag jag någonsin tagit, och jag hade aldrig vetat att luften var så söt. Snacka om ett paradigmskifte: på något sätt hade läsningen av Newsweek väckt min naturliga intellektuella nyfikenhet igen; det hade, kort, fyllt ett hål i min själ som jag inte visste fanns.


Det hade också utlöst något inom mig - en antydan till trots, en vägran att acceptera självbelåtenhet. En smak av förbjuden frukt, och jag visste att jag aldrig kunde gå tillbaka. Även om att läsa en nyhetstidning verkade som en händelse vid den tiden, var det i efterhand ett av de avgörande ögonblicken i min tonårstid. Den till synes ovanliga dagen satte många efterföljande dagar i rörelsedagar då jag tänjde på mina begränsningar, hoppade lite högre, vågade mig ut ur min komfortzon och in på okänt territorium, dagar då jag misslyckades om och om igen bara för att lyckas när Jag förväntade mig minst det, dagar då jag skulle bygga mina drömmar från grunden, se dem falla ner, sedan bygga upp dem igen, och innan jag visste ordet av, blödde dagarna till år, och detta var mitt liv. Vid 14 hade jag fått en glimt av var ribban var satt.


Det verkade alltid astronomiskt högt, tills det blev helt ur mitt grepp. Tyvärr gick tidningen Newsweek ur tryck den 1 januari, hur konstigt det än låter kommer jag alltid att stå i tacksamhet till en tidning som inte har tryckts för att ha hjälpt mig att bli den person jag är idag. En av höjdpunkterna i uppsatsen är hennes beskrivning av hur läsningen av Newsweek ödmjukade henne, och påpekade att hon var van att känna sig "begåvad" men nu kändes som att hon hade levt i den mörka medeltiden. Hennes svar på uppmaningen är spot-on och uttrycker exakt hur upplevelsen markerade en övergång från barndom till vuxen ålder. Julia kunde ha utvecklat varför det var en sådan överraskning för henne att vara intresserad av Newsweek. Hon kunde också ha valt en mer reflekterande och genomtänkt avslutning för att avsluta ett annars mycket starkt skrivande.


Det finns definitivt en ironi mellan vad som på den tiden var en "utgåvad tidskrift" och hennes "naturliga intellektuella nyfikenhet" som kunde ha retats ut ytterligare. Sponsrad av Focus Admissions: Focus Admissions inser att varje elev är en individ med unik bakgrund, erfarenheter och styrkor, och är engagerad i att hjälpa gymnasieelever att bli antagna till den bästa högskolan för dem. Med över 10 års erfarenhet hjälper vi till att navigera studenter genom högskolevalet och ansökningsprocessen med enastående personlig vägledning från början till slut. Jag svängde av grenen och klättrade ner. Tillfredsställelsen i mitt ansikte lite för påtaglig, jag gick tillbaka till mina vänner, som satt utom synhåll på ett gungställ.


Som nybörjare på manjakt hade vi tidigare begränsat vårt spelande till marken. De var fascinerade och insåg att jag hade tagit vår sport till nya höjder, bokstavligen. Jag söker efter nya perspektiv, nya träd att klättra i, i alla mina ansträngningar. När jag improviserar i jazzband tycker jag om att dela med mig av originalmusikaliska riff och körningar. Och även om vi förbättras som grupp, är var och en av oss stolta över vår egen unika, musikaliska stil. Utmaningen att blanda dessa olika nyanser av jazz till ett sammanhållet framträdande är anledningen till att jag älskar att vara en del av bandet. Klassrummet ger också nya perspektiv. Jag föreställer mig loppet framför mig, visualiserar förändringarna i vindmönster och båtflottans rörelse. På samma sätt kommer min drivkraft till liv under fotbollsmatcher, när en önskan att vinna förkroppsligad i en glidtackling är allt som försvarar vårt nät.


Lika mycket som jag älskar att tävla och förnya, matchas spänningen i prestation av kamratskapet bland vänner, bandkamrater och lagkamrater som jag delar resan med. Beslutsamheten att tänja på mina gränser och nå nästa gren ligger till grund för mina atletiska ambitioner och musikaliska intressen, men de personliga relationerna och de delade erfarenheterna längs vägen gör processen desto mer givande. Även i ett avslappnat spel med kurragömma och tagga, tävlar jag, förnyar och utvecklar bestående band och minnen som gör en godmodig tävling till mer än ett nollsummespel. Öppnar mitt i handlingen med inkommande texter och bildspråket "mina fötter stöttade upp mot stammen och min rygg slappnade av längs lutningen av trädets tjockaste arm", gör Reginald omedelbart läsaren i sin omgivning.


Skrivandet har en tydlig röst, lättsam men ändå självsäker, exemplifierad genom sin lätta rytm. Reginalds val av detaljer för att skapa scenen - flinande, klättrar ner i trädet och förklarar jakten på ett tungt i kinden sätt - fungerar dubbelt som ett porträtt av hans personlighet. Reginald visar, inte berättar, sin innovativa natur genom att berätta om hur han vann en omgång människojakt. När hans inledande anekdot har fullbordat sitt syfte att humanisera Reginald, kopplar han spelets inneboende värderingar till sina bredare intressen för "musikaliska, akademiska och atletiska sysselsättningar". Detaljerna i hans stycke om hans akademiska nyfikenhet lägger till ett lager av autenticitet, vilket stärker hans uppsats mer än ett enkelt uttalande om hans nyfikenhet.


På samma sätt, eftersom bilderna i Reginalds diskussioner om segling och fotboll fångar läsarnas uppmärksamhet, kan vi vara säkra på att det är ett djupt intresse hos Reginald som han eftersträvar för mycket mer än bara ytterligare en utmärkelse att lägga till hans CV. För att balansera sin betoning på konkurrens avslutar Reginald med uppskattning för alla sina vänner och lagkamrater. Vi ser att hans jakt på konkurrens härrör från en önskan om ständig självförbättring. Reginald återvänder till bilderna av kurragömma och landar sitt helcirkelstema. Sponsras av LifeLaunchr : LifeLaunchr tillhandahåller expert, personlig coachning för antagning till högskolor för att hjälpa studenter att hitta sin högskola eller karriär som passar bäst och komma in. LifeLaunchr hjälper elever som börjar så tidigt som deras första år på gymnasiet och hjälper till med alla aspekter av ansökningsprocessen: uppsatser, högskoleval, ansökningar, ekonomiskt stöd och stipendier.


Boka in din kostnadsfria konsultation idag! Språk har spelat en central roll i mitt liv. Jag har studerat en mängd olika språk, i varierande grad - men alltid i mitt större mål, som är att förstå människor - för att verkligen förstå vad som finns under ytan: Hur uppfattar en kultur sig själv? vad kan vi lära oss om hur japanerna baserat på formaliteten adress? Vad kan sägas om tyskarna, vars språk kräver verbet visas i slutet av en mening? Kanske inte mycket, men utan språkkunskaperna försämras möjligheten till verklig förståelse. Mitt intresse för lingvistik – även psykologi – härrör från denna övertygelse: det finns en underliggande struktur för allt språk, och genom att studera och förstå denna struktur kan det finnas en ömsesidig förståelse.


Utöver den underliggande strukturen har orden själva en djup och rik historia, och deras användning är en form av skönhet i sig själv. Det var min far som öppnade mitt öga för denna sanning - som lärde mig att älska ord för deras berättelser och att uppskatta etymologi. Det började som en vänskaplig tävling mellan oss, men för mig blev uppskattning snart en fullvärdig tillbedjan som bara uppmuntrades av mina studier i latin. Jag började dra kopplingar som jag tidigare hade missat mellan ord jag använder varje dag, och jag kom på mig själv att tillbringa timmar framför datorn och leta efter webbplatser för att hjälpa mig med mina upptäckter.


Det var tydligt, att döma av ortografin och definitionerna, att dessa ord delade en latinsk rot, men i mina studier hade jag aldrig stött på ett sådant ord. Nästa sak jag visste var att jag hade följande i händerna: lärling, förstå, gripande, orolig. Vilket förhållande finns det mellan en som lär sig ett yrke och en känsla av föranmälan? Vad är bättre att göra det än murgröna, en växt känd för sin uthållighet? Jag kunde inte låta bli att beundra murgrönan som hade bäddat in sig i språkets grundvalar. Språk handlar om mening och förståelse, men för att förstå språkets sanna betydelse måste man se bortom meningens yta till strukturen och till och med bortom den till själva ordens betydelse och historia.


Språk är därför min passion eftersom det är studiet av förståelse. När det gäller innehållet visar den här uppsatsen framgångsrikt författarens intellektuella nyfikenhet genom att analysera anledningarna till varför hon älskar lingvistik och sedan demonstrera sin inlärningsprocess genom att analysera ett verkligt ord. Och ändå får den här övningen skribenten att avvika från sin första diskussion om hur lingvistik hjälper henne att bättre förstå kulturer och människor, ett otroligt spännande koncept som i slutändan inte får mycket sändningstid här. Utöver det kan den här uppsatsen visa mer om författaren som individ. När det gäller ord ligger den här uppsatsen långt under ordgränsen.


Språket är inte människans enda område. Djur pratar också, och under de senaste åren har jag fascinerats av att lära mig två nya språk som till och med elever i främmande språk aldrig hört talas om. Att studera djurspråk skiljer sig mycket från att lära sig koreanska, kinesiska eller spanska. Det finns alltid ordböcker att hänvisa till när jag lär mig mänskliga språk, men när jag lär mig djurspråk har jag ingen Google-översättare som kan spotta ut tillfredsställande svar. Faktum är att jag måste använda mitt eget omdöme, som kombinerar mitt sinne, hjärta och instinkt för att tolka det jag hör. Trädgrodor, speciellt japanska lövgrodor och Suweon lövgrodor, använder sånger inte bara för att uttrycka sina amorösa avsikter utan för att överleva.

No comments:

Post a Comment